VDA 2 – A gyártási folyamat és a termék jóváhagyása

A képzés célja:

Társaságunk VDA 2 – A gyártási folyamat és a termék jóváhagyása című képzése a német autóipari szövetség által 2020-ban kiadott normához, az autóipar sorozatgyártott termékeinek a mintáztatásához illeszkedik.

A képzésen résztvevők teljeskörű tájékoztatást kapnak a VDA 2 követelményrendszer elemeiről, és képessé válnak a VDA 2 szerinti mintáztatási eljárás kompetens lebonyolítására. A képzésen nagy tapasztalattal rendelkező oktató gyakorlati megközelítést alkalmazva, életből vett példákon keresztül mutatja be a gyártási folyamatok és a termékjóváhagyás eljárásrendjét.

Javasolt célcsoport:

Elsősorban minőségirányítási vezetők, minőségmérnökök, továbbá beszerzés, logisztika, gyártás területén dolgozó szakemberek és vezetők számára ajánljuk a képzést. Várjuk továbbá a minőségirányítási rendszert kiépítő dolgozókat, illetve azokat, akiknek a cégen belül feladata a gyártófolyamat és termékjóváhagyás VDA 2 szerinti végzése.

Kapcsolódó/ajánlott egyéb képzések:

Technikai információk:

Vizsga, értékelés módja:

A képzés vizsgával zárul, melynek sikerességi feltétele a 70% feletti eredmény elérése.

Tanúsítvány:

Sikeres vizsgát követően a résztvevők Tanúsítványt kapnak.

Tematika:

VDA 2 – szerepe a beszállítói láncban

  • VDA szerepe az autóiparban és kiadványainak a bemutatása (kapcsolódó VDA kiadványok).
  • A PPF célja, szerepe, folyamatának sematikus áttekintése.
  • A mintáztatás autóipari fogalmai.
  • Az IATF 16949 vonatkozó követelményei.
  • A gyártásengedélyezési általános- és folyamatkövetelmények megismerése. A PPF alkalmazás vonatkozó területei és kötelezően előírt alkalmazási esetei.
  • Gyártásengedélyezés alapelvei. A bemintázás elméleti folyamata.
  • A PPF eljárás tervezése, egyeztetése.

VDA2 – PPA kötet tartalma és felépítése

  • A VDA2 kézikönyv felépítése.
  • A gyártásengedélyezés jelentősége és szabályozó dokumentumai.
  • Benyújtandó dokumentumok, alkalmazott formátumok, azok szerepe.
  • Alkalmazott vizsgálatok, elemzések.
  • Vevői döntések és felkövetések.
  • Milyen következményekkel jár a nem sikeres benyújtás?

Gyakorlati példák bemutatása