AIAG CQI-11- galvanizáló rendszerek minőségirányításának átfogó értékelése

A képzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevők átfogó ismereteket szerezzenek a CQI-11 galvanizáló rendszerek minőségirányítási értékeléséről, különös tekintettel az autóipari bevonatokra.

Az oktatás során szó esik az önértékelés menetéről, a rendszeres önértékelések fontosságáról, a fejlesztési lehetőségek feltárásáról és a dokumentációs követelményekről is, amelyek biztosítják a nyomon követhetőséget és a jogszabályi megfelelést.

A cél, hogy a résztvevők képesek legyenek alkalmazni a szabvány követelményeit, és így javítsák a galvanizáló folyamatok minőségét és hatékonyságát.

Javasolt célcsoport:

AIAG CQI-11 kézérünk iparágtól függetlenül minden olyan szakember számára ajánlott, aki a galvanizálási folyamatok minőségének biztosításával foglalkozik. Kiemelten javasolt a minőségügyi vezetőknek, belső auditoroknak, folyamatmérnököknek és gyártási szakembereknek.

Kapcsolódó/ajánlott egyéb képzések:

Technikai információk:

Vizsga, értékelés módja:

A képzés vizsgával zárul, melynek sikerességi feltétele a 70% feletti eredmény elérése.

Tanúsítvány:

Sikeres vizsgát követően a résztvevők Tanúsítványt kapnak.

Tematika:

  1. Bevezetés a CQI-11-be
    • A CQI-11 szabvány háttere, jelentősége az autóiparban
    • Dokumentumstruktúra és főbb követelmények
    • A felületkezelési folyamat szerepe: célja, miért kritikus az autóipar számára
  2. CQI-11 követelményei és folyamatellenőrzés
    • Folyamatparaméterek felügyelete
    • Bevonóanyagok kezelése és nyomon követhetősége
    • Berendezések karbantartása, kalibrálása
    • Folyamatellenőrzési pontok a felületkezelés során
    • Személyi követelmények: operátorok és mérnökök képzettségi követelményei
    • Dokumentációs követelmények: nyilvántartások, riportok és jelentések vezetése
  3. Auditálási folyamatok
    • CQI-11 alapú önértékelés módszertana
    • Audit kérdőív: a CQI-11 által használt kérdéssor áttekintése
    • Auditálási metodológia: belső és külső auditok
    • Belső auditok tervezése és végrehajtása
    • Nem megfelelőségek azonosítása és kezelése
    • Folyamatos fejlesztés és nyomon követés
  4. Folyamatirányítási eszközök
    • Hiba mód és hatás elemzés (PFMEA)
    • Folyamatirányítási tervek (Control Plan)
    • Képességvizsgálatok (SPC/CP/CPK/CMK)
    • Rendszerfigyelés és reakciók (KPI/PDCA)
  5. Nem megfelelőség kezelése és fejlesztés
    • Hibaanalízis és javítóintézkedések meghatározása
    • PDCA ciklus és folyamatos fejlesztés az ipari gyakorlatban
    • Vevői aggályok és problémamegoldás (Problem Solving)
  6. Vevői követelmények és piaci elvárások
    • Autóipari előírások és minőségügyi szabványok
    • OEM követelmények és ipari megfelelés
    • Dokumentációs követelmények és riportálás
  7. Munkautasítások és képzés
    • Karbantartási és megelőzési stratégiák
    • Munkautasítások kezelése és betartása
    • Személyzeti képesítések és tréningek