8D problémamegoldás – Reklamációkezelés

A képzés célja:

Iparágtól független igény, hogy egy cég képes legyen a felmerülő problémákat, reklamációkat hatékonyan kezelni. Erre nyújt megoldást a képzés. A résztvevők megismerik a 8D problémamegoldó módszer alapelveit és eszközeit, továbbá képessé válnak annak készségszintű használatára. A képzésen résztvevők elegendő tudással fognak rendelkezni, hogy a problémakezelés és reklamációkezelés elméletét a gyakorlatban is alkalmazzák, a felmerülő problémákat hatékonyan megoldják, az ismételt előfordulásukat pedig megelőzzék.

Javasolt célcsoport:

A képzést iparágtól függetlenül mindenkinek ajánljuk, aki magas minőséget és összetett problémakezelést megkövetelő területen dolgozik, legyen az közép- vagy felsővezető, termelésben dolgozó szakember, illetve leendő auditor.

8D problémakezelés – reklamációkezelés

A képzés alapjai az autóiparból származnak, és az ott megkövetelt sztenderdeket követik. Társaságunk úgy alkotta meg a tematikát, hogy aki elvégzi a tanfolyamot, az képes legyen összetett problémákat hatékonyan kezelni.

Kapcsolódó/ajánlott egyéb képzések:

Technikai információk:

Vizsga, értékelés módja:

A képzés vizsgával zárul, melynek sikerességi feltétele a 70% feletti eredmény elérése.

Tanúsítvány:

Sikeres vizsgát követően a résztvevők Tanúsítványt kapnak.

Tematika:

  • Problémamegoldási folyamat
    • A probléma észlelése
    • A probléma megfogalmazása
    • A probléma meghatározása
    • Gyökérok-elemzés
    • Javító intézkedés indítása
  • Problématípusok és azok kezelése
    • Nyílt és zárt végű problémák
    • Javító és megelőző problémakezelés
  • 8D mint a problémakezelés egy eszköze
  • 8D felépítése és típusai (G8D, 8D)
    • D0 – Felkészülés: Hibajelenség meghatározása és sürgős válaszlépések
    • D1 – Team-alakítás
    • D2 – Problémaleírás
    • D3 – Azonnali akciók
    • D4 – Gyökérokok azonosítása a keletkezésre és nem-észlelésre
    • D5 – Akcióterv kidolgozása
    • D6 – Akcióterv bevezetése, igazolásának módszerei
    • D7 – Megelőző akciók
    • D8 – Probléma lezárása, elismerés
  • Milyen lehetséges azonnali intézkedések léteznek?
  • Gyökérok-elemzés
    • Ishikawa
    • 5Miért
  • A 8D elemeinek gyakorlati alkalmazása
    • Gyakorlati példák D0-D8-ig
    • Közös, szimulált problémamegoldás, vagy – kihelyezett képzés esetén – a cég egy adott problémájának a kezelése
  • A problémamegoldás, egyben a 8D szerepe a céges folyamatokban, a minőségirányítási rendszerben